Fra foråret 2012 bliver det enklere at gennemskue Fiat’s rebus med Punto/Grande/Evo og hvad, der nu er hvad, for fra da af er der kun én model, og den hedder Punto. Indtil da kan du få Punto Evo (som er en Grande Punto med en anden front og en langt lækrere kabine) i kampagneversionen MyLife. Det er en fint udstyret og flot lille bil, der i mindste variant har en sparsommelig men svagbrystet motor.
Den 4-cyl. 1,2-liters benziner med aut. start/stop-system yder 69 hk og gør det fint i Panda og Fiat 500. Men Punto er jo større og har en mere kompetent undervogn, så her mangler der power. Ved 125 km/t på speedometeret roterer motoren med 4.000 o/min i femte og højeste gear, og det gider du ikke høre på, så du må enten skrue op for musikken eller blive nede på 110 km/t. På positivsiden tæller et (optimistisk) EU-snit på 19,2 km/l.
Musikken lyder godt via multimedieanlægget, der har Bluetooth/USB/MP3 og taler sammen med Windows Media Player og din egen TomTom-navi (navi kan også købes som ekstraudstyr), og her er også både aircon, indfarvede detaljer i sort højglans, mørktonede forlygter og sort instrumentbræt. Testbilen har desuden sportspakke med 15” alufælge, tågeforlygter, måtter, læderrat og gearknop samt sidebeskyttelslister til 10.000 kr. Krydser du af for dén, får du en flot italiener for i alt 160.000 kr.