På Genève Motor Show 2019 viser Fiat en konceptbil, der meget vel kan være et forvarsel for en ny Panda. Centoventi ('120" på italiensk) markerer mærkets 120-års jubilæum ved at hente inspiration fra den første Panda fra 1980'erne, der var en let, billig og simpel bil til folket.
Centoventi er 100 pct. eldrevet og opbygget i moduler. Det er meningen, at man køber en basisbil, og udstyrer den, som man vil. Målet er at tilbyde billig og miljøvenlig mobilitet til alle.

Fiat Concept Centoventi skal blive til markedets mest prisvenlige eldrevne løsning, hvilket vil sige, at den skal være billigere end biler som VW e-Up og Renault Zoe, der fås fra omkring 180.000 kr. i Danmark.
Med et modulopbygget batteri kan ydelsen tilpasses både før og efter, man har købt bilen, og det bliver også muligt at opgradere med et ekstra batteri til lange ture.
Bilen som et blankt lærred
Fiat Concept Centoventi er tænkt som et blankt lærred, som kan tilpasses den enkelte kundes smag og behov. Faktisk vil bilen kun blive produceret i en grundudgave, som så kan personliggøres.
Her kan der hjemme fra carporten vælges imellem fire forskellige tagløsninger, såsom tagrægling, foldetag, tagboks eller glastag, samt fire forskellige farver til henholdsvis kofanger, hjuldæksler og ydre indpakningsfolie.
Ejeren skal ikke vente på nye specialudgaver eller ansigtsløft, da man kan ændre bilen lige så ofte, man ønsker.

Mopar fra FCA-divisionen, der specialiserer sig i tilbehør, reservedele og serviceydelser, har skabt en ny måde at tilpasse bilen til køberen.
Der fås 120 forskellige dele til bilen. Blot seks af disse skal monteres af fabrikken, mens de resterende 114 dele kan bestilles og monteres af kunden selv. Disse dele tæller alt fra lydsystem, instrumentbræt, døropbevaringsrum, sædepuder osv. Desuden kan udvalgt tilbehør, som f.eks. en kopholder eller en dokumentholder, faktisk printes ved hjælp af en 3D-printer for efterfølgende at blive monteret.
Her er fire sæder, og det bliver muligt at montere en lang række supplerende komponenter med et patenteret monteringssystem.

Rækkevidde på op til 500 km
Som standard har bilen et fabriksmonteret batteri med en rækkevidde på 100 km. Hvis der er behov for en længere rækkevidde, kan man købe eller leje op til tre ekstra batterier, der hver forlænger rækkevidden med 100 km.
De ekstra batterier installeres under bilen, og en glideskinne, der understøtter og forbinder batterierne, gør både installation og afmontering hurtig og nem. Et ekstra batteri til montering under sædet er også tilgængeligt. Det kan sættes i og tages ud i egen garage på samme måde som batteriet på en moderne elcykel. Den samlede rækkevidde, der kan opnås, er dermed 500 km.
Bilen er designet, så tyngdepunktet ligger nøjagtigt mellem de to aksler. Det betyder, at køretøjets vægtfordeling og -håndtering er uændret, uanset antallet af installerede batterier. Bremsesystemet er dimensioneret for at sikre maksimal nedbremsning, også med fuld last.