Lyder Ferrari 488 GTB, som den skal?

Lyder den nye 488 GTB stadig som en Ferrari, selv om den har fået biturbo? Bil Magasinets Frederik Frey tog til Maranello for at låne et eksemplar og finde ud af det

28. juli 2015 af Christian Thestrup

Da Ferrari præsenterede den nye 488 GTB, blev den mødt af to reaktioner. Den første var begejstring over, hvor flot bilen er designet. Og derefter kom bekymringen for, om motorlyden kunne leve op til forgængernes. For at imødekomme de nye, lave krav om CO2-udledning er 488 GTB nemlig udstyret med biturbo, og da turbinen jo bremser en del af udstødningsluften, plejer der at ryge en del motorlyd på den bekostning.

Forleden havde vi her på BilMagasinet.dk en video, hvor en Ferrari 488 GTB kører 341 km/t på Autobahn. Her sagde bilen ikke specielt meget, men videoen var selvfølgelig også optaget inde i bilen. Derfor sendte satte vi Frederik Frey på et fly til Ferraris hjemby Maranello, så han kunne låne en 488 GTB og finde ud af, om den nye Ferrari lyder, som den skal. Lyt med her.


Vil du have de seneste bilnyheder?

Du får det eksklusive særtillæg, 9 Spændende Bilsamlinger, til download, efter du har tilmeldt dig nyhedsbrevet. Bemærk dog, at der godt kan gå op til to timer.

Måske er du interesseret i...