Ferrari blærer sig med ny teknologi

Den netop præsenterede F12tdf har ikke kun mange hestekræfter, den har også avanceret baghjulsstyring

16. oktober 2015 af Anders W. Vorup

I går blev vi præsenteret for den nye Ferrari F12tdf. En opgradering af den allerede fantastiske V12 motor, 40 hk mere, 110 kg lettere, og 30% mere downforce end lillebror F12 Berlinetta. Justeringerne giver os julelys i øjnene, og vi kan ikke vente med at se, og ikke mindst høre den.

Nu er Ferrari tilbage med en video, som tager os nærmere på det smarte baghulsstyring. Systemet er kaldt Passo Corto Virtuale, hvad det så end betyder, og handler at få mest mulig fart med gennem svinget. Systemets hardware hjælper baghjulene med at styre, baseret på informationer såsom hastighed, hvor meget du drejer, og vinklen på forhjulene. 

Passo Corto Virtuale har sørget for, at Ferrari kunne sætte breddere dæk på forhjulene. Det øger bilens ydeevne, men skaber normalt også overstyring. Det problem er Ferrari nu over. Hvor smart! 

 

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...