Lige op mod konkurrenterne: Så er der priser på DS4 plugin-hybrid

DS 4 placerer sig direkte over for Audi A3 Sportback, BMW X2 og Mercedes GLA. Det gør priserne også

17. december 2021 af Mikkel Thomsager

DS Automobiles i Danmark løfter sløret for de danske priser på DS 4 E-Tense plugin-hybrid. De starter ved 350.000 kr.

DS 4 kommer til Danmark i to varianter: DS 4 og DS 4 Cross. Sidstnævnte har blandt andet matsorte kofangere, blanksorte lister omkring sideruder, blanksort grill og specielle alufælge, som giver modellen et mere SUV-agtigt udtryk. 

DS 4 fra 350.000 kr.

DS 4 Cross er også den eneste af de tre varianter der er udstyret med Advanced Traction Control, som giver bedre greb i sand, sne og mudder samt nedkørselsassistent, som regulerer farten ved nedkørsler i terræn.

Ud over de to forskellige modeller, er der fire udstyrsversioner: ”Performance Line”, ”Performance Line Pack”, ”Trocadero” og ”Rivoli”. Priserne ser ud som følger:

  • DS 4 Performance Line: 350.000 kroner
  • DS 4 Performance Line Pack: 390.000 kroner
  • DS 4 Trocadero: 430.000 kroner
  • DS 4 Rivoli: 470.000 kroner
  • DS 4 CROSS Trocadero: 440.000 kroner
  • DS 4 CROSS Rivoli: 480.000 kroner

Læs også: Vil du lease din næste bil? Komplet guide til leasing.

Almindelige DS4

Herunder følger den første beskrivelse af DS4, som blev publiceret i februar. 

Bil Magasinet har også kørt den første tur i DS4. Læs om den her.

Den fjerde DS-model

Muskuløst design med et anstrøg af finesse udvendig og fransk avant-garde indvendig. Sådan tager modellerne i DS-programmet sig ud, og det er i høj grad tilfældet for den nye, fjerde model i programmet. 

DS4 hedder modellen meget passende. Navnet skyldes dog ikke, at det er den fjerde model, men at den passer i modelrækkefølgen mellem den mindre DS3 Crossback, og den større DS7 Crossback. 

Den fjerde model hedder DS9, men den er endnu forbeholdt det kinesiske marked.

Med DS4 dropper DS ”Crossback”-tilnavnet og gør det i stedet at gøre det til en version. DS4 kommer således i tre udgaver, som reelt blot er udstyrsvarianter. Basis-modellen hedder DS4, men denne fås som ”Performance” med vægten lagt på sporty udtryk, og som ”Cross”, med vægten lagt på et SUV-udtryk.  

Standard DS4

21" head up display i forruden

I udtryk og profil, der bedst beskrives som en SUV-coupé, minder DS4 om den også nye Citroën C4, men de to modeller har intet med hinanden at gøre. Teknisk set DS4 bygger på den mere avancerede EMP2-platform, som også bruges i både DS7, Citroën C5 Aircross og Peugeot 508. Men DS4 strækker grænserne ved at stille med kæmpehjul: 20” hjul og en hjuldiameter på 72 cm er standard.

Det er PSA-koncernens (Peugeot, Citroën, Opel og DS) politik, at DS-mærket skal være først med den nye teknologi, og DS4 stiller med flere nye teknologier. Det gælder et nyt infotainment-system, med en trykfølsom skærm placeret mellem forsæderne.

Nyt er også koncernens hidtil største head up display, som angiveligt fylder 21” på forruden. Det kan også vise mange flere informationer end hidtil. Sikkerhedssystemerne er også opdateret med DS Drive Assist 2, som omfatter semiautomatisk vognbaneskift.

Kabine fra DS4 Cross

PHEV med 225 hk

Derudover gør DS et stort nummer ud af, at materialerne i kabinener opgraderes med flere ny overfladekvaliteter på både læder, plastik og kulfiber. Kabinens design er en historie i sig selv. Det udtrykkes DS’ tag-line, som er ”Spirit of Avant Garde”.

Teknisk set benytter DS4 den efterhånden kendte opladningshybrid-drivline på 225 hk, som også benyttes i både Opel Crossland, Peugeot 3008/5008 og Citroën C5 Aircross og flere.

Udgangspunktet er den kendte 1,6 liters motor på 181 hk integreret med en el-motoren. Sammen er de to forbundet til de trække forhjul med den kendte 8-trins automatgearkasse.

DS Automobiles Danmark forventer at DS 4 og DS 4 CROSS lander hos de danske forhandlere i starten af februar.

DS4 Cross

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...