Trods en klar dominans fra det rivaliserende Ford-team, som tog en overlegen 1-2-sejr i Daytona, kæmpede Jan Magnussen, Antonio Garcia og Mike Rockenfeller til allersidste omgang. Trioen, som startede løbet fra en pole position og kørte et løb uden fejl og skrammer, måtte tage til takke med en tredjeplads.
"Dette års Daytona er et rigtig godt eksempel på, hvad det moderne 24-timersløb har udviklet sig til. Det er blevet et sprintløb. Fuld gas fra start til slut. I år var ekstra udfordrende, fordi der var så få perioder med gule flag og safetycar. Jeg kan ikke huske, at jeg tidligere har kørt et 24-timersløb uden på et eller andet tidspunkt at have kørt bag en safetycar. Det er naturligvis godt for ræset, men det er også et af de mest fysisk udfordrende løb, jeg har kørt," lyder det fra Jan Magnussen.

Optimalt arbejde i pitten
Det var som sædvanligt svært at sætte en finger på Corvette-teamets indsats i pitlane, hvor crewet udførte samtlige pitstop med den effektivitet, som har gjort dem berømte i paddocken. Heller ikke kørerne lavede fejl ude på banen, hvilket tilsammen skabte det, som Magnussen kalder for et fejlfrit løb.
"Problemet var bare, at vi ikke var hurtige nok. BMW, Ferrari og Porsche var ingen trussel denne weeekend. Men fabriksbilerne fra Ford kørte fra os, og kun når det fungerede optimalt for os, kunne vi komme tæt på og forsøge at lægge pres på dem. Vi håbede, at vi kunne stresse dem til måske at begå en fejl, som kunne lukke os forbi. Men de stak bare af, og samtidig løb vi tør for bremser mod slutningen af løbet, og derfor er deres sejr bestemt fortjent. Vi kan bare ikke så godt lide at tabe, så vi har nogle ting, vi skal hjem og kigge på, inden vi kommer til Sebring."

Christina Nielsens Porsche to timer i pit
Den forsvarende IMSA-mester Christina Nielsen nåede aldrig at være med i kampen om den prestigefulde sejr, da teamkammeraten Robert Renauer spandt rundt under starten på løbet. Mødet med betonmuren medførte svære skader på teamets Porsche 911 GT3 R, som måtte køres direkte til garagen.
"Det er sådan en situation, man ikke tør drømme om. Men det sker, og denne gang skete det for os. Jeg kan slet ikke sætte ord på skuffelsen. Så meget forberedelse, og så var vi ude af kampen, før den overhovedet kom i gang. Det var svært at acceptere, men det blev vi nødt til, for vi skulle jo videre," lyder det fra Christina Nielsen.

Takket være Wright Motorsports' effektive mekanikere lykkedes det efter to timers arbejde i garagen at få den rød-hvide Porsche 911 GT3 R på banen igen. Og dét var afgørende.
Trods eliminerede muligheder for et topresultat havde Christina Nielsen, Patrick Long, Robert Renauer og Mathieu Jaminet nemlig brug for at sikre sig mesterskabspoint, da 24-timersløbet også er første afdeling af IMSA Weathertech SportsCar Championship.
"Kæmpe tak til crewet, som efter at have arbejdet uafbrudt i flere dage straks kastede sig over bilen for at få den klar igen. De var trætte og udmattede, men præsterede et fantastisk arbejde og gjorde det muligt for at komme på banen igen. Vi ser weekenden som en 666 omgange og 3.817 kilometer lang test, hvor vi blev klogere på bilen og fik kørt i både regn- og tørvejr og gennem en lang nat. Det giver os en masse data, som vi kan tage med videre til næste udfordring," siger Christina.

Daytona 2018
Det var Jan Magnussen, som havde kvalificeret den gule Corvette C7.R på en pole position, og det var også danskeren, som startede i bilen i løbet lørdag aften kl. 20.40 dansk tid.
Magnussen var i bilen fem gange undervejs i løbet, som blev afsluttet, da Antonio Garcia kørte i mål på bilens 781. omgang.
I alt nåede trioen at køre 4.114,14 kilometer.
Løbets generelle vinder nåede 808 omgange, svarende til 4.629,84 kilometer, hvilket er ny distancerekord for det amerikanske 24-timersløb.
Jan Magnussen vandt 24 Hours of Daytona i 2015 og har nu været på podiet fire gange i den amerikanske klassiker. Med weekendens tredjeplads har Magnussen og Garcia fået en solid start på IMSA-sæsonen og holder en tredjeplads i kørernes mesterskab.