Vild, vildere, vildest: BMW M2 med seriøse bøffer

Den tyske tuner Manhart giver BMW M2 Competition større overarme end den nye M4 Competition

1. maj 2021 af Emma Steensen

Selv om BMW M2 er en hurtig bil fra fabrikken, er den faldet i god smag hos de entusiaster, som synes, at M3 og M4 er blevet lige lovligt tunge og uhåndterbare.

Men det er ikke nok for Manhart. Mere vil have mere, så de har kreeret en voldsom skabning, der leverer solide 518 hk. 

Det er ikke så lidt i en bil, som dermed ser ud til at have smidt det allersidste hvalpefedt og står knivskarpt. 

De vanvittige gutter hos Manhart har simpelthen taget den 3,0 liters S55 rækkesekser med dobbelt turbo og drevet mere end 100 flere hestekræfter ud af den. Mindst lige så vildt er det, at de har oppet momentet fra 550 Nm til 700 Nm. 

Det er altså en bil der for alvor kan komme ud af starthullerne - både sammenlignet med den almindelige M2 og M4'eren. 

BMW M4 producerer næsten det sammen med sine 510 hk, men mangler stadig en smule på moment-fronten, hvor den må nøjes med 650 Nm. 

Udstødningssystemet har selvfølgelig også fået sig en overhaling og Manhart MH2 500 Limited er blevet udstyret med store 4" rør der sikre bedst muligt flow. 

Manhart stopper imidlertid ikke ved motoropgraderinger. De er gået skridtet videre og har monteret undervogn fra H&R, der sikre at den lille M2 har køreegenskaber, der matcher kræfterne.

Manhart har også været generøse med kulfiberdetaljerne. MH2 500 Limited har fået en ny frontspoiler, en bagdiffuser og en hækspoiler - alt sammen i kulfiber.  Til at bære bilen rundt har man valgt 20 tommer Manhart Concave One fælge i farven Gunmetal Grey. 

Farven grå spiller op imod det øvrige farvetema, som denne gang er sølv i stedet for de typiske gulddetaljer. 

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...