
BMW M3 er den hellige gral for dem, der går op i, hvordan en bil kører.
Til september afslører BMW den nye generation af sedanen M3 og coupéen M4 på IAA-udstillingen i Frankfurt.
BMW-rækkemotor med 480 hk
De får 6-cylindret turborækkemotor med 480 hk, hvilket er symbolske 30 hk mere end Audi RS4/5 og en lidt højere ydelse end Mercedes-AMG C63.
Den nye M3 taber sig 65 kg og får mere downforce end forgængeren, stivere chassis og en omfattende opdatering af undervogn og hjulophæng.

BMW M3 får baghjulstræk, men det vil være muligt at tilkøbe xDrive-firehjulstræk med samme baghjulstrukne køreprogram som i BMW M5.
Der er også meldinger om en ny og mere basal indgangsvariant med fokus på køredynamik og vægt. Det interne navn er M3 og M4 Pure, og denne vil kun kunne fås med manuelt gear og baghjulstræk.

Motoren (S58) er en 3-liters rækkesekser med biturbo, og den mest sofistikerede motor nogensinde fra BMW M. Den har vandkølet brændstofindsprøjtning for bedre at kunne styre temperaturen i forbrændingskamrene, og et nyudviklet partikelfilter med lavt effekttab.
Der kommer ingen M3 Touring, men i 2020 følger en 4-dørs M4 Gran Coupe. Vi følger sagen.