
BMW iX får en frihøjde på omkring 195 mm, er omtrent lige så lang og bred som en BMW X5 og så høj som en BMW X6. Med en akselafstand på 3.000 mm er dimensionerne i kabinen omtrent de samme som i BMW X5. Bagagerummet er cirka 500 liter.
© BMWiX er bygget på BMW's helt nye platform
Den nye BMW iX er det første led i en fremtidig udvikling mod elbiler fra BMW's side. Den pionerer nemlig en helt ny 'arkitetur', som ifølge BMW er skalerbar og modulopbygget. Det betyder, at BMW potentielt kan producere flere elbiler med lignende eller identisk teknik, men en anden karosse.
Fordelen ved, at BMW laver en splinterny skalerbar platform er, at de har et udgangspunkt til fremtidige elbiler. Og det udgangspunkt er udviklet til udelukkende at være elektrisk, og det giver gunstige muligheder for placering af batteri, køredynamik og undervognskomfort.

Den nye generation af operativ- og infotainmentsystemet BMW iDrive får sin premiere i BMW iX. Sammen med ”BMW Curved Display”, som indeholder et 12,3 tommer informationsdisplay og et 14,9 tommer kontroldisplay,
© BMWBMW håber på at opnå en række ting med den nye platform: Udover køredynamik og undervognskomfort, regner BMW også med at den nye platform skal sætte en ny design-standard for det tyske mærke. Det kan tolkes på mange måder: Blandt andet at det tyndere lygtedesign, iX fremviser, kan finde vejen til mange af BMW's fremtidige produkter. Og ja - at den nye grill nok er kommet for at blive.
Læs også: Her er den nye BMW i5.
BMW iX xDrive40
Pris: 750.000 kr.
Ydeevne: 326 hk
0-100 km/t: 6,1 sek.
Topfart: 200 km/t
Rækkevidde: 425 km (WLTP)
Tilladt anhængervægt: 2.500 kg
Dæk: 235/60 R20