BMW M5 2020 Rød facelift

Her er den nye BMW M5, men hvad er forskellen i forhold til den gamle?

Den gamle BMW M5 spiser Pirelli-slidbaner, som vi andre guffer Haribo Rotella, og nu er BMW klar med en ny generation, som følger samme onde opskrift!

17. juni 2020 af Anders Richter

Ny BMW M5, velkommen!

BMW M5 er en af redaktionens yndlingsbiler, og det har det sådan set været, siden den første generation kaldet E28 M5 rullede ud fra fabriksportene i München i 1984. Siden har vi været igennem en hel del generation af den ikoniske bil, men fælles for dem alle har været, at de er udstyret med plads til fire, og så et brag af en motor. Og nu er en ny kommet til.  

BMW M5 2020 Rød facelift

M5 Competition fortsætter

BMW har netop præsenteret en ny og faceliftet variant af mærkets 5-serie (som du kan læse mere om hér), og det betyder, at M5'eren også skal have lidt kærlighed. Vi kan dog allerede nu godt indrømme, at der ikke er sket det store, men det gør nu heller ikke det store, for BMW M5 og ikke mindst M5 Competition (som vi brænder dæk af på i artiklen hér!) er bare nogle fantastiske bøllebiler. Så der er grundlæggende ikke lavet om på BMW M5, hvilket vi egentlig er helt tilfredse med.

Nå, men I får lige et run-down af de små nyheder, der så følger med alligevel... 

BMW M5 2020 Rød facelift

Her er nogle af de nye detaljer

Den nye og faceliftede BMW M5 har en hel stribe af nyheder. Så mange at BMW har lavet en alenlang pressemeddelelse. Men for at I ikke skal bokse jer igennem den tyske tekst, har vi her kogt nyhederne ind til en koncentreret klump, som kommer hér:

  • Nye lygter (surprise!!!)
  • 20" fælge i nyt design
  • Mulighed for bremsecalipre i rød eller sort (big surprise...)
  • En ny undervognsindstilling 
  • Nye kofangere (et facelift uden nye kofangere holder bare ikke!)
  • Midterskærm vokser fra 10,25" til 12,3"
  • Nye støddæmpere fra M8 Gran Coupé

Og det er sådan i store træk det... Men husk nu at det fede ved en BMW M5 er, hvad der ligger under motorhjelmen, og det kommer herunder.

BMW M5 2020 Rød facelift

M5 Competition bruger 3,3 sek. til 100 km/t

Motoren er stadig den velkendte 4,4-liters basse med V8 og biturbo. Det er en kraftkarl som i M5 yder 600 hk, mens effekten hæves i Competition-varianten til 625 hk. 

En M5 rammer derfor 100 km/t på 3,4 sekunder, mens Competition skærer 0,1 sekunder af den tid, så den ryger ned på 3,3 sekunder. 

BMW M5 er stadig udstyret med et firehjulstræk, som du dog ved et tryk på en knap kan koble fra, så du kan lave 11-taller hele dagen lang. Tro mig, vi har prøvet, og en M5 spiser altså Pirelli-slidbaner, som vi andre guffer Rotella fra Haribo. 

BMW M5 2020 Rød facelift

Læs meget mere om BMW M5

Ja, ok, det var ikke meget nyheder, der var i den nye BMW M5 og M5 Competition. Det gør til gengæld, at vores test af den gamle stadig står ved magt, og den kan du læse lige hér helt gratis!

Alternativt kan du læse om, det giver mening at købe en brugt BMW M5 med 400 hk og V8 lige hér! Tro os, det giver go' mening...

Følg med på bilmagasinet.dk for flere bilnyheder, og husk også at købe abonnement på bladet, så du hele tiden er opdateret med de seneste test og testresultater fra bilernes verden.

BMW M5 2020 Rød facelift

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...