Nr. 1: Mere fornuft i vanvidsbilismeloven!
Loven om vanvidsbilisme giver politiet ret til at beslaglægge biler, hvis de vurderer, at chaufføren kører helt tosset. Bøder er fint, men beslaglæggelse og konfiskation af biler uden hensyntagen til værdi og indgrebenens omfang og betydning er urimeligt.
Loven om vanvidsbilismen er en uforudsigelig, vilkårlig staf, som ikke er vort retssamfund værdigt. Vanvidskørsel bør gælde dem, der bevidst kører farligt, det skal ikke ramme almindelige hastighedsoverskridelser.
Det giver ikke mening, at en ældre dame, der kører den forkerte vej på motorvejen, skal have konfiskeret sin bil. Stor bøde og inddragelse af kørekort er fair, men hvorfor skal det defineres som vanvidskørsel, så staten kan tage hendes bil?
Overtrædelser kan vel straffes hård, men med bødestørrelser, der er vedtaget ved lov - ikke med beslaglæggelser, der i praksis giver bøder af en nærmest vilkårlig størrelse.
Nr. 2: Afgift på brug af bil - ikke ejerskab!
Måden, de årlige afgifter i Danmark er stykket sammen på, giver ingen mening! Har du en ældre bil, som du kun kører søndagsture i, bliver du slagtet af afgifter, selvom bilen faktisk er miljøvenlig bare fordi den eksisterer, og ejeren ikke skal ud og skaffe sig en ny bil, der - uanset drivline - udleder en vældigt masse CO2, når den bliver produceret.
Kører du derimod 40.000 km om året i en plugin-hybrid, slipper du med stort set ingenting i afgift - det er dybt ulogisk og rammer dem, der har brug brug for bil, men som ikke har råd til en elbil eller plugin-hybrid.
Læs også: Steen kører gammel Saab - så kom rockerbøden
Det gælder også hobby- og specialbiler. Det giver ingen mening at stramme afgiftsnettet om en landmand, der har brug for en diesel-pickup 30 dage om året. Fjern den årlige afgift, så han har råd til at eje både pickup’en og en elbil eller en miljøvenlig minibil, som han kan bruge til de daglige ærinder.
Og ja, hvis ikke det skal efterlade et kæmpe hul i statsregnskabet, må pengene hentes et andet sted. Det kan være gennem roadpricing eller yderligere afgifter på brændstof og el. Det er prisen, man må betale, for et afgiftssystem, der giver mening.
Nr. 3: En ny racerbane i Danmark
Giv folk et sted at køre race! I takt med at der slås hårdere og hårdere ned på hastighedsoverskridelser, er det indlysende, at der skal findes steder, hvor vi kan dyrke vores interesse for at køre bil, og uddanne os selv i det.
Vi vil have én ny racerbane i Danmark, hvor almindelige danske bilister og bilentusiaster kan køre bil for sjov og for at blive bedre til det.
Nr. 4: Lynladere i hele Danmark - ikke bare ved motorvejen!
Det er mange politikeres ønske, at så mange som muligt kører elbil, men hvis det fortsat skal være attraktivt at køre elbil i Danmark, er vi simpelthen nødt til at have flere lynladere i Danmark.
Heldigvis udvides lynladernetværket i Danmark hele tiden, og især tankstationerne spiller en stor rolle i at udbrede adgangen til lynladere. Men udvidelsen af netværket drejer sig især om motorvejene i Danmark, og det er ikke holdbart!
På Lolland, Fyn og i Nordjylland kan du bogstaveligt talt være en times kørsel eller mere fra en lynlader. Så den nye regering må og skal gøre det så nemt og attraktivt som muligt for de private udbydere at etablere lynladere i de områder, hvor der ikke er.

Nr. 5: Stop klapjagt på entusiasterne!
Politiets nye fremfærd mod ejere og brugere af tunede biler, hvor autoriserede værksteder får reparationsret, er en klapjagt på bilentusiaster, og beslaglæggelser med krav om udbredring og trussel om skrotning har karakter af dummebøder.
Det skal bringes tilbage til sund fornuft, hvor tunede biler henvise til syn og omsyn.
Læs også: Politiet tilbageholder biler på mistanke - "det ligner en hetz"
Jokeren: Fradrag for de morgenfriske!
Alle der møder før kl. 6 om morgenen får et ekstra fradrag - så skal du satme se de nærige komme ud af sengen! Det vil skabe mere plads på vejene for andre og sprede myldretiden rundt om København, i trekantsområdet, på indfaldsvejene til Aarhus og andre steder, hvor er der er alt for mange biler på samme tid.