Hyundai i30 SW 1,6 Crdi ISG Style

Det kan godt være, at den er lidt dyrere, men 1,6 CRDi-dieselmotoren er det rigtige valg i Hyundai i30

1. marts 2013 af Thomas W. Brixen

Det kan godt være, at den er lidt dyrere, men 1,6 CRDi-dieselmotoren er det rigtige valg i Hyundai i30. Du får et massivt bundtræk, og bilen føles alt andet end sløv. Samtidig er den støjsvag under kørsel. Testbilen er en Style-variant, hvor du får du fremragende sæder, klimaanlæg samt alt det udstyr, du har brug for. Det omfatter blandt andet varme i rattet. Klimaanlægget er godt nok lidt sløvt i vinterkulden, til gengæld virker sædevarmen som en Weber-grill.

Styretøjet har tre indstillinger, hvilket synes en kende overdrevet. Det er nemlig kun vægtningen, der ændres. Her er komfort, normal og sport. Den eneste, du egentlig har behov for, er normal. I Style får du foruden de bedre sæder også et lækkert læderrat og en gearknop i læder. Og der er mere: El-sammenklappelige sidespejle er standard i en Hyundai i30 SW Style. Hørte I det Audi, BMW og Mercedes? Den slags koster kassen i de dyre tyske mærker.

Hyundai’s fine 6-trins manuelle gearkasse passer rigtig godt til dieselmotoren, og samlet set er denne drivline markant anderledes end den tilsvarende i den lille 1,4-liters benziner, der også fås til i30. Hvis du kun bruger din bil til en tur til købmanden i ny og næ, kan det være det samme. Men kører du i din bil hver dag, bliver du glad for dieselen. På motorvejen føles den hjemme og er ret støjsvag. Den kører langt på hver liter diesel, og for en gangs skyld holder det opgivne km/l-tal rent faktisk.

 

 

Er du interesseret i en ny Hyundai i30? Få 3 gode tilbud på den her

Hyundai i30 SW 1,6 CRDI ISG Style

Pris: 264.995 kr.
Motor: R4, 1.582 cm3, 16V, turbodiesel
Ydelse: 110 hk ved 4.000 o/min / 260 Nm ved 1.900 o/min
Topfart: 185 km/t
0-100 km/t: 11,8 sek.
EU-miks: 23,8 km/l

Måske er du interesseret i...