Det så dramatisk ud, da der pludselig kom flammer fra Corvetten i onsdagens træning, men det viste sig heldigvis kun at være et problem med servostyringen.© Mikkel Kaiser

Jan Magnussen med i toppen

Corvette Racing var med helt fremme i toppen af det store GTE felt på 18 biler, da der onsdag blev afviklet første kvalifikation

9. juni 2011 af Jan Kaiser

Teamet fik ellers en forskrækkelse tidligt i træningen, da Jans holdkammerat, englænderen Oliver Gavin, måtte liste bilen tilbage til pitten med røg væltende ud under bilen. Kort forinden havde røgen været blandet med flammer og der blev kortvarigt frygtet et motorhavari, men det viste sig heldigvis kun at være en utæthed i servostyringen, der havde sendt olie ud på den varme motor. Da Jan Magnussen senere i træningen kom i sin Corvette C6.R med startnummer 74, satte han hurtigste tid i GTE klassen, men blev senere overgået af BMW. Det samme gentog sig ved aftenens kvalifikation, hvor Jan satte hurtigste tid i starten, men senere måtte se sin tid slået af to BMW’er og en Ferrari. På femtepladsen i kvalifikationen kom Corvette Racings anden bil, kørt af Olivier Beretta.

Ferrari sætter Corvette på plads
”Helt ærligt, så er vi faktisk længere fremme end jeg havde troet vi ville være” siger Jan Magnussen inden de to afgørende kvalifikationer torsdag. ”Det kostede os selvfølgelig lidt tid, med problemet med servostyringen i første træning onsdag, men vi fik alligevel kørt masser af omgange og fik arbejdet lidt med opsætningen på bilen. Vi fik kørt nogle hurtige omgangstider og det var godt for selvtilliden og stemningen i teamet, at jeg på et tidspunkt var hurtigste GTE bil på banen."

"Desværre slog BMW og Ferrari senere min tid, men lige nu føler vi, at vi har en rigtig god bil til løbet. Grebet i banen ændrer sig som regel under løbet og det føler vi, vil passe rigtig godt til vores bil. Vi har dog fortsat nogle små ændringer, som vi vil prøve af til aftenens to kvalifikationer og så må vi se, om vi kan matche BMW og Ferrari . De kører rigtig hurtigt og det bliver svært, at slå dem i kvalifikationen, men på Le Mans er det heldigvis ikke det vigtigste. Vi er her ikke for at være hurtigst i kvalifikationen, men hurtigst i løbet”.

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...