Tesla stryger afsted med danskernes interesse på nettet.

© Søren Juul

Her er de biler, danskerne er MEST interesserede i

Salgstal er en ting, men hvilke bilmærker bliver der søgt efter online. Det kan både afsløre fremtidige salgstrends eller måske hvilke biler der drømmes om.

12. august 2022 af Gustav Reeh Persson

En stor undersøgelse fra analysefirmaet Bonzer har vist, hvad det er for nogle biler, vi danskere søger mest på, når vi sætter os til tasterne.

Bilmærket med mest trafik om måneden på nettet

  • De bilmærker der samlet set får flest klik fra Google-søgninger er Audi og Volkswagen. Efterfulgt af koreanerne Hyundai og Kia samt elbilsproducenten Tesla.
  • Statistikken her viser ikke salgstal, da Toyota er Danmarks næstmest solgte bilmærke og de har her en 7. plads blandt bilmærkerne på nettet. Samtidig har Audi flere besøg end Volkswagen på trods af at de kun er det 10. mest solgte bilmærke i Danmark
© Bonzer

Bilmærket der bliver søgt mest efter

Her er det kun bilmærket der bliver søgt efter og ikke specifikke modeller.

  • Tesla er det mest søgte brand. Det er på trods af, at de kun har fire modeller. Det kan forklares med den enorme interesse for aktien og direktøren Elon Musk - og selvfølgelig bilerne, hvor især Model 3 og Model Y har været store salgssucceser.
  • Tesla er skarpt efterfulgt af tyskerne Volkswagen og Mercedes, der begge har mange modeller og et stort salg af biler i Danmark. 
© Bonzer

De mest søgte bilmodeller

  • Her ligger koreanerne i front med deres to elbiler Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5. De er skarpt efterfulgt af BMW i4.
  • De mest søgte bilmodeller afslører danskernes interesse for elbiler, hvor otte ud af ti af modellerne er elbiler. Man kan nok godt regne med, at mange af søgningerne på Ford Mustang nok også omhandlede elbilen.
© Bonzer

Hjemmesider der dominerer indenfor elbiler

  • Generelt er søgninger, hvor elbiler indgår fortsat i vækst og udgør en stadig større del af danskers søgninger på nettet. 
  • Elbilssøgninger er blevet isoleret i denne undersøgelse og det viser hvor stærkt Volkswagen er til at få folk ind på deres site. Udover Volkswagen er der kun Volvo og Kia tilbage i top 10 og de har kun 2% af søgningerne, mens Volkswagen har 18%.
  • Det er i stedet os på Bil Magasinet og vores venner over på FDM der dominerer, når i søger viden om elbiler og det er vi meget taknemlige for. 
© Bonzer

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...