
Spar med stil: Volvo V50 (2010) - 39.900 kr.
At være godt og stilrent kørende behøver ikke være ensbetydende med et kæmpe prisskilt, hvis bare man kigger de rette steder. Se eksempelvis denne Volvo V50 fra 2010, der kaster raffineret udtryk af sig og giver begrebet 'sparetider' en mindre vinterdepressiv association.
Man behøver næsten ikke prædike om kvaliteten af vores svenske naboers biler, og det behøver vi heller ikke i dette tilfælde. Den 1,6-liters dieseldrevne Volvo er indbegrebet af skandinavisk stilbevidsthed tilsat et ordentligt skud motorisk kvalitet og køreglæde.
Bilen kører med lethed 25,6 km/l og så koster den 2.640 kr i årlig afgift - til sammenligning koster en nyere Audi A6 let over 7.000 kr i årlig afgift, og du vinder ikke mange stilpoint på at vælge sådan én over denne Volvo V50. Og mens høje kilometertal ofte er et rødt flag, når man køber brugtbiler, er der ingen grund til panik. Dette eksemplar har gået 267.000 km, men der findes et hav af tilsvarende modeller, der har kørt det dobbelte, og som fortsat har masser af liv i sig.
Vil du også blive stilfuldt kørende til få penge? Se hele annoncen her.

Fransk fund for familien: Renault Megane (2013) - 49.900 kr.
Til under 50.000 kr kan det være vanskeligt at finde en bil, der kan rumme hele familien og samtidig holde budgettet på et minimum. Men i det segment byder Renault Megane Dynamique Sports Tourer altså op til dans.
Med sine fem sæder og rummelighed til hele familien i bedste stationcar-stil er denne franskmand en rendyrket familiekasse. Kilometertælleren vidner godt nok om en bil, der er ideel til de længere ture med familien, men det til trods virker dette eksemplar velholdt og er nysynet.
På æstetikken vinder Volvo’en alle ugens dage, men franskmændene er notoriske for deres egenskaber inden for komfort, hvilket må være et af de væsentligste parametre for familien, der skal bruge et rummeligt køretøj.
For 49.900 kr får du altså en fransk stationcar med indbygget navigationssystem til familiens lange weekendture, der kører hele 28,6 km/l. Og selvom bilen kører på diesel, forbliver den årlige afgift på 1.480 kr grundet det sublimt lave forbrug.
Er du interesseret i en budgetvenlig familiebil? Se hele annoncen her.

Strøm behøver ikke være dyrt: Peugeot iOn (2012) - 37.500 kr.
Med tidens prisstigninger er elbilen pludselig blevet privatøkonomiens største fjende, men behøver det virkelig være så hamrende dyrt at køre på el? Næ, faktisk ikke. Især ikke hvis man ejer en Peugeot iOn som denne.
Bilen yder knap så imponerende 47hk, men dette opvejes af dens størrelse, der gør det til den ideelle bybil. Den lille franskmand kan manøvreres gennem selv de smalleste åbninger og er overkommelig at parkere.
Problemet med elbiler for tiden er, at de er drøndyre at lade på, fordi de store batterier sluger enorme mængder strøm. Men det problem kommer Peugeot iOn til livs med en simpel løsning: Et lillebitte batteri, der til gengæld kun kvitterer med en officiel rækkevidde på 127 km - som ifølge ejeren er tættere på 80 km. Du kan simpelthen ikke køre ret langt, og det gør den billig.
Dertil hører det, at den naturligvis kan parkere gratis i langt de fleste områder - selv i København. Og som om det ikke var nok, koster den oven i hatten lavest muligt i årlig ejerafgift: 680 kr.
Vil du heller ikke betale det hvide ud af øjnene for at lade din bil op? Se resten af annoncen her!
I samarbejde med Biltorvet
Artikelserien på bilmagasinet.dk, hvor vi finder brugte drømmebiler indenfor et bestemt emne, laver vi i samarbejde med biltorvet.dk. Det er redaktionen på Bil Magasinet, der står for at udvælge de brugte biler, men annoncerne vi finder, er alle sammen fra biltorvet.dk.