
Volvo S80 (29.800 kr.) – Luksusraketten
Skal du have en Nissan Qashqai med alt det udstyr, den her Volvo S80 har at byde på, så skal du slippe noget mere end 45.000 kr. for et år – og så har vi endda ikke snakket om motoren endnu! For Volvo’en her er udstyret med den kraftigste motor, man kunne få i en Volvo S80 i 2001: En rækkesekser på 2,9 liter med biturbo der producerede 272 hestekræfter og klarede 0-100 km/t på bare 7,7 sekunder. Sælgeren lover nul rust – men ud fra billederne tyder det på, at du skal sætte penge af til en vask. Den årlige afgift er på lige under 10.000 kr., så du er godt kørende for mindre end 40.000 kr.
Og så skal du ikke engang levere den tilbage efter et år!

MG ZT (34.900 kr.) – Atypisk sportssedan
MG ZT var den sportslige variant af den ellers lidt triste Rover 75, og var udstyret med en anden front og flere dele, der gjorde den sjovere at køre end 75’eren. Denne ZT’er kan endda prale af en 2,5 liters V6-motor med 190 hk og manuelt gear – og tjek lige farven! Hvis du vil skille dig ud i et hav af sølvgrå BMW 3-serier, så er det her bilen til dig.
Den årlige afgift ligger lige over 7.000 kr., så samlet set er det stadig billigere end at lease en ny Qashqai. Se hele annoncen her.

Mercedes CLK 320 (37.700 kr.) – Tysk stil ud af begge døre
Mercedes CLK kunne fås både som cabriolet og coupé – begge med to døre. Ved lanceringen i 1997 satte Mercedes sig lidt mellem to stole. Designet var baseret på den store E-klasse, mens teknikken kom fra den mindre C-klasse. Den kunne fås med en 4-cylindret motor med eller uden kompressor, men endnu federe var den med den 3,2 liters V6’er, som du finder i dette eksemplar. Inkluderet i prisen er desuden soltag og (muligvis ægte) Brabus-fælge.
Vi går over prisgrænsen med et par hundrede kroner, da afgiften er på 8.280 kr. om året – men det slipper vi gerne for den ypperste tyske 90’er-stil.
Artiklen er produceret i samarbejde med Biltorvet
Det er redaktionen på Bil Magasinet, der har udvalgt bilerne i artiklen. Annoncerne er alle fra Biltorvet.