3 biler der er PERFEKTE til at hamstre benzin og bajere i Tyskland!

Tyskerne sætter afgifterne på diesel og benzin ned fra d. 1 juni. Vi siger vielen dank og kommer her med tre bud på biler, der er geniale til en tur over grænsen! Der skal være plads til blå cola og snolder i hobetal og en tank, der kan slubre maksimalt brændstof i sig. Guten fahrt!

27. maj 2022 af Mikkel Østrup-Jeppesen

BMW 523i Touring (2005) - 79.400 kr.

Det er næsten for nemt at foreslå en Bimmer, når nu turen går til Tyskland, men det giver nu engang bare mening. E61-generationen af 5-serien fås både med automat- og manuelt gear, ligesom den naturligvis også findes som sedan. Der er derfor lidt at vælge mellem, men vælger du en 6-benet BMW med baghjulstræk, så går du aldrig helt galt i byen. 

Touring er som bekendt BMW's betegnelse for stationcar, og derfor er der da også godt med plads i vognen. Bagagerummet holder 500 liter, og lægger du sæderne ned, har du en bil med samlet 1650 liter. Det er altså næsten 5.000 dåsebajsere (held og lykke med at få dem gennem tolden)!

Og tanken er på 70 liter, som du kan fylde med billig(ere) tysk benzin!

Fordelen ved en BMW fra midten af nullerne er også, at du får en bil, der stadig ligner en nyere BMW fra de fleste sider og vinkler. Det er dælme ikke meget, der har ændret sig, så bild du bare din auto-inkompetente nabo ind, at den er 10 år nyere - så længe han ikke spotter infotainment-systemet!

Se hele annoncen på Biltorvet her.

BMW 523i Touring E61

Motor: 2,5-liter, R6, 24V

Ydeevne: 177 hk

Bagagerum: 500/1650 L.

Tank: 70 L

Volvo V70 (2005) - 34.900 kr.

V70'eren, der er formet efter stablede ølrammer, er som skabt til at blive proppet til randen. Om det så er en kiste eller kilovis af karameller, er sådan set underordnet. 

Selvom den lugter langt væk af bleer og familieforpligtelser, så er V70 2,4 D5 udstyret med en fem cylindret motor - og det er sådan set i orden! 185 hk og 400 Nm yder dieselmotoren, og det får altså selv en rustvogn som denne fra 0-100 km/t på 9 sek. 

Bagerummet er godt samme størrelse som det i Bimmeren, og det samme gælder benzintanken. Læg dertil en fuld læderstue, også har du altså en fin vogn, der kun har været jorden rundt små 11 gange!

Se hele annoncen hos Biltorvet her.

Volvo V70 2,4 D5

Motor: 2,4-liter, R5, turbo, 20v

Ydeevne: 185 hk

Bagagerum: 485/1641 L.

Tank: 70 L

Mercedes C63 AMG (2015) - 3.919 kr. md.

Er du mere typen, der leaser, så kan du gøre det ordentligt med dette motorvejsmissil fra Affalterbach.

Gud og hver mand kender C-klassen, men det er nu de færreste, der punger ud for den helt lede V8-variant. Med en slagvolumen på 4 liter og to turboer yder C63'eren 510 hk, der giver den pumpede familieslæde en topfart på 250 km/t. Den render naturligvis også fra stående til 100/t på under 4 sek., så man må sige, at den er velegnet til de tyske motorveje. 

Der er 490 liter plads i bagarummet (op til 1.510 L), så der er mulighed for at fylde vognen med billigt snolder og sprut. Tanken er dog 4 liter mindre end Volvo'en og BMW'en, men mon ikke en C63 kompenserer på andre måder.

Se hele annoncen på Biltorvet her.

Mercedes C63 AMG (W205)

Motor: 4-liter, V8, biturbo

Ydeevne: 510 hk

Bagagerum: 490/1510 L.

Tank: 66 L

I samarbejde med Biltorvet

Artikelserien på bilmagasinet.dk, hvor vi finder brugte drømmebiler indenfor et bestemt emne, laver vi i samarbejde med biltorvet.dk. Det er redaktionen på Bil Magasinet, der står for at udvælge de brugte biler, men annoncerne vi finder, er alle sammen fra biltorvet.dk. 

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...