Varmt velkommen til Andreas Mindt
Bentley siger farvel til Stefan Sielaff, tidligere designchef hos Audi, og byder velkommen til Andreas Mindt, en anden tidligere designchef hos Audi. Andreas Mindt har været ansat hos VAG i 25 år, og de seneste seks år har han siddet hos Audi. Her stod han blandt andet for designet af Q8, og hjalp Audi over elbils-kløften med e-tron.
Det er også præcis det, han skal gøre hos Bentley i løbet af de kommende 9 år: Mærket vil nemlig være helt elektriske inden 2030.

har stået i spidsen for Audis første elbil, e-tron
No Pressure
Det ville aldrig være nogen nem opgave at træde i samme fodspor som tidligere designere hos et mærke, der er så hæderkronet som Bentley. Andreas Mindt kommer dog ikke til at stå alene med det. Han skal lede et hold på 50 Bentley-ansatte.
"Bentley er en juvel inden for VAG. At designe en bil, og en fremtid, er altid en proces, der går igennem flere end bare én. Derfor glæder jeg mig til at arbejde med mine kollegaer, og designe den nye fase for Bentley: En elektrisk fremtid," siger Andreas Mindt i en pressemeddelelse.

Hunaudières
© BentleyIkke første gang
Når Andreas Mindt samler Bentley-faklen op som chef, så er det ikke nødvendigvis fordi, det er første gang han arbejder med Bentley. Bentley er en del af VAG, og det er Mindt også. Med over 25 år på bagen hos firmaet, måtte der nødvendigvis være noget overlap:
Andreas Mindt stod for eksteriørdesignet på den konceptbil, Bentley lavede i 1999: Bentley Hunaudières. Den kom ikke videre, og det er en skam: En 8,0-liters W16 motor er med sine 628 turboløse hesterkræfter placeret midt i en karosse, der er umiskendeligt Bentley'sk. Vi glæder os til at se, hvad Andreas Mindt får over disken på Bentleys vegne de kommende år.
