Audi RS4 er en af de mest komplette biler, jeg har kørt i år. Til gengæld har jeg aldrig været stort fan af den større RS6.
V10-motor og 580 hk gjorde den vanvittigt hurtig, så længe det gik lige ud, men at trække denn gennem et sving var så ophidsende som en en reklamepause. Det var som om Audi ikke havde bekymret sig om at give bilen et styretøj.
Den nye RS6 nøjes med 8 cylindre og den har sågar fået 20 hk færre! Hvordan kan det på nogen måde være godt?
Med det er det. Trods de færre hk er den blevet hurtigere, men vigtigst af alt, så har Audi nu monteret bilen med et rigtigt styretøj. Ironisk nok er det af den elektriske type, som Audi ellers har haft svært ved at få til at fungere godt, men med tilhørende justeringer af undervognen, kan den store RS6 nu pludselig komme om hjørner.
Så nu er det er faktisk en ret ophidsende oplevelse, at styre den - stadig - store bil genne sving.