Audi TT RS er noget særligt på grund af lyden fra den 5-cylindrede turbomotor. Den er helt fantastisk rå! Cylindre lige ved siden af hinanden og langt væk fra hinanden tænder på skift, og giver en særlig rytme.
Sidste år blev modellen opdateret, så aluminiumsmotoren nu yder 400 hk, hvilket er 60 hk mere end i forgængeren. Det maksimale drejningsmoment på 480 Nm er til rådighed fra 1.700 til 5.850 o/min.
TT RS Coupé kører 0-100 km/t på 3,7 sek., mens topfarten er elektronisk begrænset til 250 km/t. Den kan som ekstraudstyr hæves til 280 km/t.
Der er krydset af ved alt
På IAA i Frankfurt viser Audi en TT RS, der har fået samtlige udstyrsmuligheder fra Audi Sport Performance Parts.
Her er synligt kulfiber i kabinen og skålformede stole i kulfiber, splitter, spoilere og vinger i kulfiber, og magnesiumfælge med semi-slicks. Udstyr omfatter alt, der er muligt at bestille hos Audi af performance-dele, og alt i alt fordobler det prisen på bilen.

Basisprisen på gaden i Tyskland for en TT RS Coupé med firehjulstræk og S-tronic dobbeltkoblingsgear er 66.400 euro (495.000 kr.).
Bilen på IAA har ekstraudstyr fra Audi og udstyr fra Audi Sport Performance, så den i alt lander på 127.865 euro (950.000 kr.).
Der er imidlertid stadig billigere end en standard TT RS i Danmark, hvor den med de nuværende afgifter koster 1.226.730 kr.
