VILDT! Audi's version af Porsche Taycan er lige på trapperne, se de første billeder hér!

Audi e-tron får snart selskab af e-tron GT – en elektrisk sedan, som netop er blevet spottet under en testkørsel. Se de seneste billeder af den her, og læs alt om Taycan-konkurrenten.

5. juni 2020 af Anders Richter & Christian Birkekvist

SMIL, Audi e-tron GT!

Vores spionfotografer har igen ligget på lur for at give dig de første billeder af de nyeste bilmodeller, og den seneste bil, der er gået i fælden er Audi e-tron GT. Det er Audi's svar på en Porsche Taycan (læs mere om Taycan Turbo S eller Taycan 4S hér!, og den kører netop nu de sidste testkørsler, inden den bliver lanceret – muligvis i slutningen af året eller i starten af 2021.

Audi E-tron GT

Audi e-tron GT

Den elektriske supersedan fra tyske Audi blev første gang præsenteret som konceptbil i 2018. GT’eren er bygget på samme platform som Porsche Taycan. 

Nu er elbilen blevet spottet omkring Audi-fabrikken i Ingolstadt, hvor disse billeder stammer fra, og det er garanti for, at det bliver en Audi, der kommer til at vende hoveder. 

Audi E-tron GT

Der er lavet små ændringer

Under forklædningen gemmer der sig nogle konventionelle dørhåndtag, som får GT’eren til at virke mindre strømlinet i forhold til konceptbilen. Hjulene er heller ikke lige så slanke som konceptbilens, og spejlene er groet en smule, men det er mindre ændringer. Det generelle indtryk er, at modellen forbliver tro med konceptbilen fra 2018. 

Vil du læse om flere af fremtidens biler, så husk at aktivere dit abonnement på Bil Magasinet i dag. Du kan gøre det lige hér, og det tager kun 2 minutter. 

Testbilen ser ud til at være tæt på produktionsklar med de endelige forlygter, baglygter og spoiler. e-tron GT har ligesom Taycan opladningsport både for og bag, så den kan få strøm i begge ender.

Audi E-tron GT

Hurtig opladning og massive overarme

Konceptbilen fra 2018, der havde firehjulstræk, hentede sine kræfter to elmotorer - én til hver aksel - der sammen ydede 582 hk. Den klarede turen fra 0-100 km/t på lige omkring 3,5 sekunder, og turen fra 0-200 km/t tog kun 12 sekunder. Med tiden ville man ramme den elektronisk begrænsede topfart på 240 km/t. 

Takket være konceptbilens 90 kWh batteri, kunne den tilbagelægge mere end 400 kilometer efter WLTP-cyklussen. 800-volt systemet gjorde det muligt, at oplade batteriet til 80 pct. på 20 minutter, hvilket var nok til en rækkevidde på 320 km.

Audi E-tron GT

De påbegynder produktionen mod slutningen af året

Vi forventer at Audi præsenterer deres e-tron GT i slutningen af året eller starten af 2021. Den tyske bilfabrikant vil påbegynde egentlig produktion af GT’eren i 2021 med efterfølgende levering til kunderne i begyndelsen af næste år. 

Vil du læse om flere af fremtidens biler, så husk at aktivere dit abonnement på Bil Magasinet i dag. Du kan gøre det lige hér, og det tager kun 2 minutter. 

Prisen er endnu ukendt, men beløbet er højst sandsynligt lidt lavere end Taycan, der pt. starter ved 972.862 kr. i Danmark.

Audi E-tron GT
Her ses den oprindelige Audi e-Tron GT konceptbil fra 2018. Designet af den endelige bil kommer til at læne sig tæt opad konceptet.
Audi E-tron GT
Her ses Audi e-tron GT Concept bagfra.

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...