Audi A8 får facelift
Allertydeligst er det, at Audi A8 får et nyt ansigt. Det ses på billedet nedenfor, at lygterne får hver en 'hugtand', præcis som dem, der findes allerede på Audi A3.
Uhindret af al kamuflage er de forskellige luft-åbninger, der også har fået en omformning: Grillen er blevet mindre vinklet, og optræder uden Audis krom-striber, som ellers kendes fra A8. Lufthullerne omkring grillen er også opdaterede.
Den bagerste kofanger er endnu bag kamuflage, men også denne har fået en visuel opdatering. Det overordnede mål har efter sigende været at ensrette designet på A8, så det minder mere om de øvrige modeller i Audi's lineup.

Kigger man på samlelinjerne omkring lygterne, kan man spejde de nye forlygter.
© AutomediaHybriddrift og Horch
Der er også nyt i motorafdelingen. Vi har det fra tyske Automedia, at Audi A8 får et 48V mild-hybrid-system monteret på alle nuværende motormuligheder, således at bilen bliver mere brændstoføkonomisk.
Systemet er, som navnet antyder, blandt de mildeste hybridsystemer, og hjælper primært ved igangsætning. Det regnes med, at alle motorer fra 3,0-liters diesel til 6,0-liters W12, der heldigvis forventes at forblive efter faceliftet.
En anden ting, der rygtes for Audi A8 er en Horch-variant. Horch er ét af de mange forløber-mærker til Audi, stiftet af August Horch, der også senere stiftede Audi. Mærket var allermest aktivt før anden verdenskrig, men nu skal skiltet igen poleres.
Rygterne siger, at Horch vil være Audis svar på Mercedes-Benz´ ekstra luksuriøse Maybach-mærke, og at det først vil vise sig i A8, der i Horch-udsmykning vil komme med et unikt interiør.

Endnu mere selvkørende
Audi A8 er kendt som noget af det bedste, Audi kan præstere. Modellen skulle have været den første næsten selvkørende model fra mærket med teknologi på level 3, hvor bilen kan køre på motorvej uden at man rører rat eller pedaler.
Ved premieren i 2018 lovede Audi, at systemet var på vej, men det er endnu ikke introduceret på grund af uoverskuelige typegodkendelsesprocedurer - alene i EU er der 27 forskellige regler for færdsel. Bilen kan sagtens køre selv, men teknologien er ikke sluppet fri.
Automedia hævder, at Audi i 2022 vil gøre klar til at hæve det endnu et niveau, men det vil vi se, før vi tror det.
Selvkørende kapabilitet af niveau fire er det, der alment set defineres som selvkørende. Bilen kan ikke køre uden en fører, men modsat hos nuværende vognbaneassistenter, behøver føreren hverken være opmærksom eller involveret i kørslen, medmindre denne ønsker det.
Det opnås ved et opdateret infotainment-system, der efter sigende også opgraderer bruger-relaterede systemer i computeren.