Young Driver AMR har markeret årsdagen for Allan Simonsens ulykke til Le Mans 2013 på den smukkest tænkelige måde, nemlig med en sejr. Kristian Poulsen, Nicki Thiim og David Heinemeier Hansson vandt GTE-Am klassen i Le Mans i deres Aston Martin Vantage GTE med to omgange til nærmest forfølger.
Nicki Thiim startede som nr. tre i klassen på gridden, og Kristian Poulsen nåede at føre klassen i to omgange efter to timer, inden en regnbyge fik teamejer Jan Struve til at spille sikkert og beordre regndæk på bilen. Det kostede et par pladser, men betød, at der ikke var en eneste defekt på bilen i løbet af 24 timer.
Bil Magasinet besøgte pitgarage nr. 95 tre timer før løbets afslutning, og her stod nye og ubrugte kulfiberdele til vinger, skærme og front på rad og række i pitten. Der havde ikke været brug for dem, og mekanikerne havde ikke meget at lave sammenlignet med, hvordan Le Mans kan være. Bremserne på teamets Vantage V8 blev skiftet halvvejs gennem løbet som planlagt, og udviste ingen unormale tegn på slid eller ubalance. De tre mand, der hele døgnet på skift overværede telemetri, sektortider, temperaturer og motor på teamets bil passede deres arbejde foran deres mange fladskærme.
To timer før løbet var færdigt, fik de dog et chok i pitten. Kristian Poulsen var på vej ud på banen efter en planlagt optankning (den tog 28 sekunder), da bilen pludselig gik i stå 200 meter fra pitudkørslen før chikanen ved Dunlop-broen. Poulsen foretog en komplet genstart af bilens elektroniske systemer, og kunne køre den sikkert hjem til målstregen.

"En helt perfekt dag! Selv om vi førte løbet mere end halvdelen af tiden, var det uhyggeligt spændende. Man ved aldrig med Le Mans. Selv om man fører og det ser fint ud, kan alting ske. Vi giver en stor hånd til kørerne for at bringe bilen hjem uden en skramme, og til teamet for et perfekt og fejlfrit job. Ingen uplanlagte pitstop, ingen fejl og tre dygtige kørere. Vi kørte, som Allan Simonsen ville have gjort det og jeg tror, han ville have været stolte af os. Sejren er til ham," siger teamejer Jan Struve, der også fungerede som teamchef med radiokontakt til kørerne i størstedelen af løbet.
Som en bonus har Poulsen, Heinemeier Hansson og Young Driver AMR udvidet deres føring i kørernes og team-mesterskabet i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) med sejren i Le Mans.
