I fire år har vi ventet på den nye Alfa Romeo Giulia. Og i fire år er det lykkedes Alfa Romeo at holde kortene så tæt på kroppen, at der ikke er sluppet et eneste billede af den længe ventede bil ud til offentligheden (hvis man ser bort fra de mule-billeder, hvor bilen blev testet under et gammelt karosseri).
Men i dag skete. Sløret blev løftet, og verdenspressen blev præsenteret for den lille ny. Bil Magasinets udsendte, Frederik Frey, der var med ved præsentationen, fortæller her om sit første indtryk af bilen.
"Alfa Giulia virker som den mekaniske saltvandsindsprøjtning, som det hæderkronede italienske bilmærke tørstede efter. Hurtigste variant får 510 hk fra en biturbo V6, som virkelig havde en skøn lyd, da højre pedal blev trykket i bund på scenen. Designet er let, flydende men stadig med masser af pondus. Moderne linjer møder historiens former, og skaber en silhuet, der minder entusiaster om fortidens triumfer, mens den samtidig lover gode takter for fremtiden," fortæller Frederik Frey.
Så må vi se, hvordan bilen klarer sig mod de nærmeste konkurrenter, der må formodes at være BMW M3, Audi RS4 og Mercedes-Benz C63 AMG S.
Topmodellen kører hurtigere rundt på Nürburgring, end en Lamborghini Murcielago.