Som model stammer Giulietta tilbage fra 2010, så der skal gøres noget for at holde den frisk. Ved biludstillingen i Genève i marts 2016 fik Giulietta sit andet facelift, som bød på nyt kølergitter og nye luftindtag i stil med dem, vi finder på storebror Giulia. Nu kommer en sporty pakke med udstyr.
Giulietta Sport har som standard tykt læderrat, 2-zone klimaanlæg, Uconnect multimedia-anlæg med trykfølsom skærm og Live Services med adgang til blandt andet Facebook. Her er også tågeforlygter, fartpilot, armlæn foran, fire elruder og for og bag, 17” aluminiumsfælge og sideskørter.

Motorprogrammet
Alfa Romeo Giulietta Sport fås med Multiair-turbobenzinmotorer med 150 eller 170 hk. Udgaven med 170 hk leveres med Alfa Romeos TCT dobbeltkoblingsgearkasse som standard.For 10.730 kr. fås en ny kulfiberpakke med detaljer i kulfiber-look, blandet andet Alfa V’et i fronten, sideskørterne, indlæg i forkofanger og spejlhætterne. Indvendigt følger matsort panel på instrumentbordet samt indlæg i kulfiberlook omkransende instrumentbordet og på dørbeklædningerne også med i pakken.
I forbindelse med kulfiberpakken fås bilen i metallakken Blu Misano. Den koster 4.800 kr. som alle andre metallakker.
Priserne starter ved 273.970 kr. for Giulietta 150 Sport, mens Giulietta 170 TCT Sport koster 293.970 kr.; begge priser er inklusive leveringsomkostninger.

Historien bag Giulietta
Giulietta modelnavnet går tilbage til 1954. Den første Giulietta blev oprindeligt introduceret i forbindelse med Torino Motor Show, og navnet stammer fra den italienske skuespillerinde Giulietta Masina, der fik sit helt store gennembrud i filmen “La Strada” samme år.
Det var den første bil med et pigenavn, og lige siden har det hos Alfa Romeo betydet avanceret motorteknologi, italiensk design og sporty køreegenskaber.