Opel Astra 2,0 CDTI

23. februar 2012 af Mikkel Thomsager

Jeg er stor fan af Opels nye designsprog. Corsa, Astra og Insignia er flotte biler med muskuløst design, som har en unik kombination af moderne tidløshed, som det er få biler forundt.

Men når det kommer til stykket, står de nye Opel-modeller lige knap distancen mod de bedste konkurrenter. Astra har god førerergonomi, kabinedesign og finish den er ikke så sjov at køre som Alfa Giulietta og VW Golf.

Og så er der motorerne. Der er et stort udvalg, men de fungerer meget forskelligt i bilen, og ingen af dieselmotorerne er førstevalg. Det gælder iær topversionen med 2,0-liters turbodiesel, 160 hk og automatgear. Løsningen lyder besnærende, men i praksis er den anmassende og støjende med en ucharmerende motorgang. Den larmer meget ved bykørsel, og acceleration afføder en højlydt, karakteristisk dieselhakken, som ikke er særligt charmerende.

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen