© bilmagasinet.dk

Kia Picanto 1,2 Exclusive 3-d

29. marts 2012 af Steen Bachmann

MENS VI AFVENTER VW UP på dansk asfalt til test, har vi ingen problemer med at anbefale Kia Picanto i mikrobilsklassen: Den kører voksent, ser godt ud, har syv airbags, syv års garanti og mere udstyr end en Bundeskanslers S-klasse. Udstyrslisten bliver for alvor lang med bl.a. 15” alufælge, nøglefri start og varme i rattet, hvis du tager topmodellen Exclusive til små 140.000 kr.

Til den pris kan du få en fuldvoksen Kio Rio i stedet for en stylet miniput med skørter og dobbelt udstødningsrør. Skinnet bedrager, for testbilen er ikke en døjt mere sportslig end en glimrende Picanto 1,2 Motion Plus med 85 hk til 103.000 kr.

Picanto ser fiks ud men er en bil, som du køber for at give fanden i offentlig transport og køre langt på literen uden at blive ruineret. Den har ikke samme gadget-attitude som VW Up, der nok skal sælge med tre døre også. Så rådet herfra: Tag Picanto med fem døre - det koster ikke ekstra - og bilen vil være mere attraktiv, når den skal sælges igen. Og Exclusive-udstyret? Det fungerer glimrende men efterlader Picanto så dyr, at der er bedre alternativer.

Læs også: Test af Kia Picanto

Måske er du interesseret i...