Den sorte racer er klar til sæsonen

Min Ferrari 360 Spider har været til kontrol. Nu er den klar

1. maj 2016 af Mikkel Thomsager

Det startede med to pinlige afsløringer.

Efter at havde kørt én kort kontroltur (under 10 km!) i marts, konstaterede jeg, at min Ferrari 360 Spider startede i 2. gear, den ville ikke gå over 4.000 o/min og lyset ville ikke slukke. Jeg tænkte, at der var tale om detaljer, som havde naturlige forklaringer, men de var alligevel mere naturlige, end jeg brød mig om.

I sidste uge blev den sorte racer transporteret tilbage til Formula Automobile i Allerød, med henblik på tandremsskift og service. Jeg nævnte de to mindre problemer for værkstedet, som kort efter ringede tilbage og venligt forklarede mig, at de to små problemer var løst!

Det viste sig, at lyset ikke ville slukke, fordi jeg havde ramt P-lys knappen, som jeg stadig ikke ved hvor sidder. Derfor tog jeg strømmen fra bilen, hvilket medfører, at den starter i snow-program, når man slutter strømmen til igen. Det betyder, at den tager maks. 4.000 o/min. og starter i 2. gear. Et tryk på snow-knappen, og problemet er løst.

Helt så nemt går det ikke med tandremmen. Da jeg købte bilen, vidste jeg, at tandremmen skulle skiftes. Det skal den hvert 3. år på en 360, og det skal man ikke spøge med, har jeg læst på mit nye favorit-site ferrarichat.com, som er den amerikanske ferrariklubs forum.

Desuden var der behov for almindeligt service. Begge dele er nu fikset (læs om omkostninger i næste nummer af Bil Magasinet), og bilen er klar til at få plader på i næste uge.

Ved samme lejlighed fik jeg i øvrigt tjekket koblingen, som er bilens svaghed. Den skal skiftes med jævnt mellemrum, men den er tilsyneladende blevet skiftet tidligere, så der er en del at tage af. 

I dag var jeg til Rød 1. maj hos Formula Automobile, og jeg benyttede lejligheden til, at kigge ind til Spideren, der stod på værkstedet. Den så stadig sinsygt lækker ud!

Jeg kan næsten ikke vente.

Måske er du interesseret i...