BMW M2 er den ultimative BMW – næsten

BMW M2 er tæt på at være en perfekt eftermiddag

20. marts 2016 af Mikkel Thomsager

Indholdet fortsætter efter annoncen

Arghh, den går godt Sportssæder, god lyd, kontant mekanik og voldsom acceleration og en – forholdsvis – praktisk kabine.

Jeg har tidligere fabuleret over Audi RS4 som verdens mest komplette bil. Den fås jo også som stationcar, så BMW's lille coupé slår jo ikke Audis familieracer på praktikaliteten, men derudover er den godt nok tæt på.

M2 er reelt en forkortet M4, og faktisk vejer den bare to kg mindre end den noget større M4 Coupé (M2: 1.570 kg M4: 1.572 kg). M2 stiller med 370 hk mens M4 har 431 hk og forskellen kan ses i accelerationstiden fra 0-100 km/t, som er på 4,5 sekunder i M2 og 4,3 sekunder i M4. 

Men i virkeligheden er forskellen måske ikke så stor. Angiveligt har M4 gjort Nürburgrings nordsløjfe på 7.52 minutter, mens M2 er bare seks sekunder langsommere (7.58 minutter), og M2 føles også mindre og mere agil end den større M4. I hvert fald i frisk kørsel på offentlig vej.

Hertil kommer en anden ikke uvæsentlig overvejelser: M2 koster 938.400 kr. mens M4 starter ved 1.457.400 kr. 

Så M2 er måske den mest perfekte bil der findes.

I næste nummer af Bil Magasinet kan du læse alt om den nye BMW M2.

 

Måske er du interesseret i...

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen