© bilmagasinet.dk

Kongen af Nørrebronx

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Panserne tog Daniels pap, men så blev bilen bygget færdig...

16. december 2008 af Vmax

Forestil dig, at den lækreste blondine med kæmpe kasser står foran dig og er 100 procent med på den værste. Men du kan bare stå og trippe desperat, fordi du er lænket som en køter. Nogenlunde sådan har Daniel det, for han ejer Nørrebros sejeste Audi... men har fået taget pappet af panserne.

“Det var på Striben. Jeg fulgte efter to, som kørte. Men det var mig, som panserne målte,” fortæller Daniel.

Men ingen situation er så fucked up, at den ikke er godt for et eller andet. Og for Daniels vedkommende blev fartkontrollen startskuddet til, at bilen langt blev bygget færdig.

“Før havde jeg sgu’ aldrig tid, så bilen var mest kendt for at køre rundt med en ulakeret kofanger – hvis den overhovedet havde nogen på.”

Der må man sige, at Daniel har fået taget revanche. Det første du uundgåeligt lægger mærke til, når bilen kommer trillende ned ad Nørrebrogade, er facelift-forkofangeren fra Intuning. Et splitsekund tror du, at singleframe-grillen sidder på på en nyere standard A3, blandt andet fordi Daniels Audi også har facelift-forlygter med xenon. Den har også bad boy-kølerhjelm, der tiltrækker opmærksomhed. Ikke mindst fordi den buer frækt ned over kølergrillens kromkant.

“De fleste lader kølerhjelmen følge kanten, men jeg synes, at buen er en fed detalje,” siger Daniel og lader hånden køre langt kølerhjelmens kant.

Det er da også fronten, som bliver nævnt først, når han skal beskrive, hvad han er mest tilfreds med. Dernæst kommer sænkningen – og fuck for en heftig sænkning. Først tror du, at Daniel har udstyret sin A3’er med luftundervogn, men så fi nder du ud af, at det er en gevindundervogn Variant 3 fra KW, som tvinger Audien brutalt i knæ – cirka 80 mm bagi og onkring 100 mm foran på bilen. Du kan dårligt nok få et fl ækket fi ssehår ind mellem dæk og skærmkant, og Daniel har da også et anstrengt forhold til vejbump og andre trafi kale perversiteter i København.

“Faktisk var den sænket mere foran, men så var der ikke plads til rullerne”, forklarer Daniel.

Apropos rullerne har de ikke været helt uden problemer.

“De første, som jeg fi k hjem, var skæve. Men så havde René hos BilXperten i Køge de her hjemme”, siger Daniel og peger på sine Arelli Mezlan kromfælge.

“Og jeg synes faktisk, at de er ganske fede til bilen”.

Jo, tak. Og nu når vi er ved det fede ved bilen, skal vi også huske at nævne alt det, som mangler. Ellere rettere – fjernet: Dørlister, blinklys, sprinklerdyser, antenne og diverse håndtag er helt forsvundet fra Audien.

Og vi skal også huske at nævne det, som er sat på ud over fronten og fælgene. For eksempel de klassiske sideskørterne fra Rieger, CSR X-line bagkofangeren og sidespejlkapperne i krom fra In-Pro

“Jeg har ændret det meste selv, men har selvfølgelig også fået hjælp af kammeraterne. Ellers blivet det sgu også for kedeligt at gå og bygge biler”, griner Daniel og fortæller, at stort set alt ved ombygningen er gået smertefrit.

“Det sværeste ved at lave bilen har faktisk været at fi nde en god autolakerer, som ikke efterlader karrosseriet med løbere eller appelsinhud”, tilføjer han.

Indenfor i Nørrebros konge bliver du lidt overraskende mødt af en Golf R32-kabine.

“Audi S3-kabinen er også ganske fed, men jeg kan altså bedre lide Golf R32-sædernes skålform,” forklarer Daniel.

Sammen med dørsiderne, hattehylden, gearstangen og håndbremsen – sidstnævnte begge fra italienske Momo – har sæderne fået en flot overhaling med blålilla alcantara, mens midterkonsollen og andre plastdele i A3’eren er blevet lakeret i sort pianolak.

På toppen af midterkonsollen sidder en speciallavet holder til ladetryksuret med blandingsmåler. Og så huser midterkonsollen også en headunit med navigationssystem fra Pioneer.

“Mine standardhøjtalere spiller udmærket – men jeg har dog planer om noget subwoofer,” siger Daniel og fortsætter:

“Ellers er kabinen, som den skal være. Næste projekt på tegnebrættet er motoren,” siger han og kigger smilende mod den modifi cerede kølerhjelm.

Det vil sige – motoren bliver endnu engang et projekt, for det har den allerede været én gang.

“Jeg vil jo gerne op og have de dér 380-400 hestekræfter, og jeg havde også fundet en motor, som var deropad. Men da jeg havde fået solgt den originale motor, var bytteren sgu også blevet solgt, så jeg endte med at sætte en standard 1,8T’er i den igen,” fortæller Daniel.

Mere standard er den så heller ikke. Med lidt øget ladetryk og sager har 2001-motoren i nabolaget af de 200 hk.

“Mere vil jeg ikke at gøre ved den nu, når det bare er vennerne og andre idioter, som kører rundt i den. Jeg skal lige på kørelærerens skolebænk først og få kørekortet igen,” slutter Daniel grinende af.

Måske er du interesseret i...