Finat Panda 1,2 Dynamic 2004
Foto Søren Juul

Brugttest: Fiat Panda 1,2 Dynamic 2004

Panda understreger, at Fiat er bedst til minibiler. Kvaliteten er overraskende god – og den kører stadig muntert som brugt. Men der er et ‘men’...

1. januar 2016 af Søren Juul

Fiat har fået optimismen tilbage og producerer igen biler, som begejstrer. Det begyndte i 2003 med lanceringen af den nye Panda, som understregede italienernes spidskompetence: At lave en charmerende minibil med et snedigt udhulet karrosseri, god brændstoføkonomi og muntre køreegenskaber trods begrænsede kræfter under motorhjelmen.

En rigtig bil, som Bil Magasinet  gentagne gange har anbefalet i forhold til et discountilbud fra Korea  eller en afdanket kampagne-model til samme penge. Spørgmålet er, om den polsk-producerede Fiat gør en lige så god figur som brugt?

Prisniveauet begynder fra 65.000 kroner for de tidligste eksemplarer af Fiat Panda 1,2 Dynamic

Udvalget er stort på brugtmarkedet, og mere end 150 stk. er p.t. til salg på Bilbasen.dk. -Prisniveauet begynder fra 65.000 kroner for de tidligste eksemplarer med over 100.000 km på tælleren. Majoriteten har dog to-tre år på bagen og koster omkring 70.000-80.000 kroner. Testbilen er en Fiat Panda 1,2 Dynamic fra 2004 til 79.900 kroner hos Manniche A/S i Brøndby.

Fordi den er billig, behøver den ikke være ringe konstrueret. I modsætning til den Alfa GT til 500.000 kr., som vi brugttestede i forrige nummer, er test-Panda’en fri for rust – også selvom den ikke har fået den supplerende gang rustbeskyttelse inklusiv hulrum, som anbefales af Fiat selv. Den 8-års rust-garanti på en Panda påvirkes ikke af en supplerende rustbeskyttelse.

Læs den fulde artikel af Fiat Panda 1,2 Dynamic 2004 nedenfor

 

Måske er du interesseret i...