Første test: Nissan Qashqai med ansigtsløft og nyt udstyrsniveau

Det er efterhånden tre år siden, Nissan introducerede deres nye Qashqai, og nu synes de, det er tid til et facelift. Men hvor stor er forskellen egentlig fra den gamle – læs med her og få svaret

21. juni 2017 af Mathias Brandt

Hvor?

Nissan har inviteret os til Wien i Østrig for at prøve den faceliftede Qashqai.

Hvad er nyt?

Den Qashqai, vi kender i dag, kom på markedet tilbage i 2014. Der er tale om et facelift, så det er mindre finjusteringer, som Nissan har haft gang i. Meget af det, siger Nissan, er baseret på brugerundersøgelser. 

Udvendigt har den fået nye kofangere hele vejen rundt og lygterne har fået en mild opdatering, hvilket blandt andet inkluderer muligheden for fuld LED-forlygter.
Derudover har Nissan introduceret et nyt top-udstyrsniveau, som hedder Tekna+. 

Hvordan kører den?

Den kører groft sagt som den gamle – her er ingen store overraskelser. Selv om Nissan har monteret en stivere krængningsstabilisator og opdateret støddæmperne, er der ingen udpræget forskel. 

Dermed ikke sagt, at den kører dårligt, for til daglige behov, hvor Qashqai ikke udfordres, er styretøj og undervogn fint afstemt – den skal dog ikke presses for meget på de snoede landeveje omkring Wien, før den historie bliver en anden. 

Hvem er konkurrenterne?

Nissan Qashqai har, siden introduktionen af den første model tilbage i 2007, været en sand dansker-favorit. Men konkurrencen er siden steget, og nu er der efterhånden mange alternativer til en Qashqai. Her kan vi blandt andet nævne Peugeot 3008, Seat Ateca, Ford Kuga og Kia Sportage. Det er alle sammen biler, som du burde prøve, hvis du går og overvejer en Nissan Qashqai.

Hvornår kommer den?

Den kommer til salg i slutningen af august i år. Desværre kender vi ikke priserne endnu. Vi holder jer opdateret, så snart vi ved mere.

Måske er du interesseret i...