Isuzu D-Max: Den japanske sejtrækker er klar i 11. generation

Den er produceret i mere end syv millioner eksemplarer, men på vore breddegrader er den relativt ukendt. Nu er Isuzu klar med en helt ny D-Max på det danske marked. Her kan du se priser og specifikationer.

6. april 2017 af Esben Skrumsager


Isuzu lancerer netop nu den helt nye D-Max i Danmark. Det er 11. generation af modellen, der siden 1960'erne er produceret i ca. 7.500.000 eksemplarer.

Hos Isuzu er D-Max født ind i en familie af lastbiler, og ifølge den danske importør er den nye generation snarere bygget som en lastbil end en bil, hvilket skulle give den en enorm styrke og solide egenskaber – som eksempelvis en trækkraft på 3,5 tons samt +1 ton læsseevne.

Den nye generation har bilen fået et nyt design både udvendigt og indvendigt, nye motorer, nye gearkasser og nye specifikationer. Og sammen med den nye model lancerer Isuzu fem års fabriksgaranti mod de tidligere to år.

Motor og udstyr i Isuzu D-Max

En ny 1,9 diesel motor med 163 hk udgør det spinkle motorprogram i den nye pick-up. Her fremhæver Isuzu, at den imødekommer Euro6-emissionskravene uden Ad-blue-tilsætning. Samtidig tilbydes D-Max med helt nye gearkasser – både hvad angår den 6-trins manuelle gearkasse og den 6-trins automatiske gearkasse.

Det danske modelprogram kommer fortsat til at bestå af to modeller – Crew Cab og Extended Cab.

Rummeligheden på bagsædet skulle være væsentlig forbedret, og man har mulighed for at lægge bagsædet 24 grader tilbage for større komfort under længere ture.

Den nye D-Max kommer med nye 18” alufælge på alle varianter med undtagelse af Ext. Cab Standard, som leveres med 16” stålfælge.

For henholdsvis Premium og Exclusive modellerne er der helt nyt 7”/8” audio anlæg med bakkamera som standard på alle modeller.

Herunder kan du se specifikationerne for henholdsvis Crew Cab og Extended.

D-MAX CREW CAB

Motor: 1,9 l Intercooled Turbodiesel commonrail (4 cylindre - 16 ventiler)
Ydelse: 163 hk (120 kw) v. 3.600 omdr./min.
Moment: 360 Nm v. 2.000-2.500 omdr./min.
Hjul/dæk: 255/60R18 alufælge
Transmission: Manuel 6-trin 4x4 med reduktionsgear/Aut. 6-trin 4x4 med reduktionsgear

Længde/bredde/højde: 5.295 mm/1.860 mm/1.790 mm
Overhæng: for/bag 905 mm/1.295 mm
Frihøjde: 235 mm
Akselafstand: 3.095 mm
Sporvidde: for/bag 1.570 mm/1.570 mm
Ind/udgangsvinkel: 30 grader/22,7 grader
Lad længde: 1.552 mm
Lad bredde: 1.530 mm
Lad højde: 465 mm
Ladmål i alt: 0,71 m3

Køreklar vægt: 2.009 kg
Totalvægt: 3.000/(3.050 kg)
Maksimal bruttovægt: 6.000 kg

D-MAX EXTENDED

Motor: 1,9 l Intercooled Turbodiesel commonrail (4 cylindre - 16 ventiler)
Ydelse: 163 hk (120 kw) v. 3.600 omdr./min.
Moment: 360 Nm v. 2.000-2.500 omdr./min.
Hjul/dæk: 255/60R18 alufælge
Transmission: Manuel 6-trin 4x4 med reduktionsgear/Aut. 6-trin 4x4 med reduktionsgear

Længde/bredde/højde: 5.295 mm/1.860 mm/1.790 mm 
Overhæng: for/bag 905 mm/1.295 mm 
Frihøjde: 235 mm 
Akselafstand: 3.095 mm 
Sporvidde: for/bag 1.570 mm/1.570 mm 
Ind/udgangsvinkel: 30 grader/22,7 grader 
Lad længde: 1.795 mm 
Lad bredde: 1.530 mm 
Lad højde: 465 mm 

Ladmål i alt: 1,1 m3

Køreklar vægt: 2.009 kg
Totalvægt: 3.000/(3.050 kg)
Maksimal bruttovægt: 6.000 kg

Måske er du interesseret i...