BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition:

Facelift: BMW X1

Får LED-lys, nye udstyrsmuligheder og nye farver

9. maj 2012 af Bil Magasinet

BMW X1 facelifter deres lille SUV med nyt forlygtedesign med LED-ringe som kørelys, nye tågelygtekranse, en smallere plaststribe nederst på karrosseriet, sidespejle med indbygget blinklys, større lakflader, større bundskjold bagest samt nye karrosseri-farver og letmetalfælge.

Kabinen er revideret med nye materialer og betjeningselementer, og det er nu muligt at vælge tre nye designlinjer:

* xLine skal understrege robusthed og fleksibilitet
* Sport  Line sætter fokus på sport og dynamik
* M-sportspakke tilføjer elementer fra BMW's M-afdeling

Alle motorer har aut. start/stop, intelligent ladning og TwinPower Turbo-teknologi, og ydelserne går fra 116 hk i X1 sDrive16d til 245 hk i X1 xDrive28i. Den kraftigste diesel er X1 xDrive25d med 218  hk, og her er ny manuel gearkasse samt mulighed for en 8‑ trins-automatgearkasse.

Sparetiltag omfatter desuden elektrisk servostyring, gearskiftindikator og klimakompressor med mulighed for frakobling. BMW's firehjulstræk xDrive er standardudstyr med to af de store motorer, og fås som ekstraudstyr til de øvrige.

Undervognen har dobbeltledsfjederbensforaksel eller dobbeltledsforaksel med trykstang samt multiledsbagaksel. DSC (Dynamic Stability Control) med DTC (Dynamic Traction Control) er standardudstyr, mens Performance Control og hastighedsafhængig servostyring kan fås som ekstraudstyr.

BMW X1 har splitbagsæde med 40/20/40-tredeling og mulighed for individuel indstilling i 10 trin i en vinkel fra 1° til 31°. Bagagerumspladsen er 420 liter med bagsæderyglænet i normal stilling, 360 liter med ryglænet i komfortstilling (31°), 480 liter med ryglænet i transportstilling (1°) og 1.350 liter, når ryglænet er helt nedfældet.

Standardudstyr omfatter klimaanlæg, opvarmede elsidespejle, tågelygter, bilcomputer samt lydanlæg med cd-afspiller, AUX-indgang og fem højttalere. Ekstraudstyret omfatter navigationssystemet Professional med harddisk og iDrive-system, Harman  Kardon-surround sound-system, komfortadgang, klimaautomatik, panoramasoltag, bakspejl og sidespejle med automatisk nedblænding, elindstillelige sæder, regnsensor, varme i rattet og anhængertræk.

Der fås også fjernlysassistent, adaptive forlygter, bakkamera, fartpilot med bremsefunktion, internetadgang, udvidet integration af smartphones og musikafspillere, trafikopdateringer i realtid samt netradio-, Facebook- og Twitter-apps fra BMW. Den nye BMW X1 kan leveres i juli måned 2012.

Modelvarianter:

BMW X1 xDrive28i: BMW  TwinPower  Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS. Slagvolumen: 1.997  cm3. Ydelse: 245  hk (180  kW) ved 5.000-6.500  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 350  Nm ved 1.250-4.800  omdr./min. Acceleration (0-100  km/t): 6,1 (med automatgear: 6,5) sekunder. Tophastighed: 240  km/t.Gennemsnitligt brændstofforbrug: 12,8-13,0 (13,7-13,9) km/liter.CO2-udledning: 179-182 (168-171)  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 xDrive20i: 4-cylindret benzinrækkemotor med BMW  TwinPower  Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS.Slagvolumen: 1.997  cm3. Ydelse: 184  hk (135  kW) ved 5.000-6.250  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 270  Nm ved 1.250-4.500  omdr./min.Acceleration (0-100  km/t): 7,8 (med automatgear: 7,9) sekunder. Tophastighed: 215  km/t.Gennemsnitligt brændstofforbrug: 13,0-13,3 (13,7-14,1) km/liter.CO2-udledning: 176 (167)  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive20i: 4-cylindret benzinrækkemotor med BMW  TwinPower  Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS.Slagvolumen: 1.997  cm3. Ydelse: 184  hk (135  kW) ved 5.000-6.250  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 270  Nm ved 1.250-4.500  omdr./min.Acceleration (0-100  km/t): 7,4 (med automatgear: 7,7) sekunder. Tophastighed: 220  km/t.Gennemsnitligt brændstofforbrug: 14,1-14,5 (14,7-14,9) km/liter.CO2-udledning: 162 (157)  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive18i: 4-cylindret benzinrækkemotor med variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS.Slagvolumen: 1.995  cm3. Ydelse: 150  hk (110  kW) ved 6.400  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 200  Nm ved 3.600  omdr./min.Acceleration (0-100  km/t): 9,7 (med automatgear: 10,4) sekunder. Tophastighed: 202 (200)  km/t.Gennemsnitligt brændstofforbrug: 12,7-13,0  km/liter.CO2-udledning: 180 (185)  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 xDrive25d: 4-cylindret dieselrækkemotor med BMW  TwinPower  Turbo-teknologi med to turboladere (Variable Twin Turbo) og direkte common  rail-indsprøjtning med piezo-indsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 2.000  bar).Slagvolumen: 1.995  cm3. Ydelse: 218  hk (160  kW) ved 4.000  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 450  Nm ved 1.500-2.500  omdr./min.Acceleration (0-100  km/t): 6,8 sekunder. Tophastighed: 230  km/t (med automatgear: 228  km/t).Gennemsnitligt brændstofforbrug: 16,9-18,2  km/liter.CO2-udledning: 154 (145)  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 xDrive20d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common  rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.800  bar).Slagvolumen: 1.995  cm3. Ydelse: 184  hk (135  kW) ved 4.000  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 380  Nm ved 1.750-2.750  omdr./min.Acceleration (0-100  km/t): 8,1 sekunder. Tophastighed: 215  km/t (med automatgear: 213  km/t).Gennemsnitligt brændstofforbrug: 18,2-18,5  km/liter.CO2-udledning: 145 (143)  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive20d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common  rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.800  bar).Slagvolumen: 1.995  cm3. Ydelse: 184  hk (135  kW) ved 4.000  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 380  Nm ved 1.750-2.750  omdr./min.Acceleration (0-100  km/t): 7,8 (med automatgear: 7,9) sekunder. Tophastighed: 220 (218)  km/t.Gennemsnitligt brændstofforbrug: 20,0-20,4  km/liter.CO2-udledning: 129 (132)  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 xDrive18d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common  rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.600  bar). Slagvolumen: 1.995  cm3. Ydelse: 143  hk (105  kW) ved 4.000  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 320 Nm ved 1.750-2.750  omdr./min.Acceleration (0-100  km/t): 9,9 (med automatgear: 10,1) sekunder. Tophastighed: 195  km/t.Gennemsnitligt brændstofforbrug: 18,2-18,5  km/liter.CO2-udledning: 144 (143)  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive18d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common  rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.600  bar).Slagvolumen: 1.995  cm3. Ydelse: 143  hk (105  kW) ved 4.000  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 320  Nm ved 1.750-2.750  omdr./min.Acceleration (0-100  km/t): 9,6 (med automatgear: 9,9) sekunder. Tophastighed: 202  km/t.Gennemsnitligt brændstofforbrug: 20,0-20,4  km/liter.CO2-udledning: 128 (132)  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive16d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common  rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.600  bar).Slagvolumen: 1.995  cm3. Ydelse: 116  hk (85  kW) ved 4.000  omdr./min. Maks. drejningsmoment: 260  Nm ved 1.750-3.000  omdr./min.Acceleration (0-100  km/t): 11,5 sekunder. Tophastighed: 190  km/t.Gennemsnitligt brændstofforbrug: 20,4  km/liter.CO2-udledning: 128  g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

* Tal ifølge EU-miks, afhængigt af det valgte dækformat.

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen