Ford Mondeo 1,6 Ecoboost Titanium

Skrevet 1. mar 2012 af Steen Bachmann. Foto: bilmagasinet.dk

Se mere om: ford

Se flere artikler, videoer, tests og alle modeller i vores Ford univers.

Ford

Før faceliftet af Mondeo havde en variant fra nedre del af prislisten en tam 1,6’er med 125 hk eller en 2,0’er med 145 hk under motorhjelmen. Begge uden turbo og blottet for det vitale drejningsmoment, du anvender til at lave en sikker overhaling. Men i dag propper Ford en lille, stærk 1,6-liters turbomotor med 160 hk og 240 Nm i Mondeo, og dét kan mærkes i den velstyrende firmabilskæmpe. Den føles nu så frisk og veloplagt som den veltrimmede undervogn før et sving.  På motorvejen er støjniveauet lavere, og den trækker fint i topgearet.

Den fås fra 393.100 kr. med Trend-udstyr (15.900 kr. dyrere end 2,0, der stadig fås), og med testbilens højere Titanium-udstyr er prisen 422.250 kr., der blandt andet tilføjer sportssæder for, kromdetaljer, LED-kørelys, 17” alufælge og det finurlige Convers+ multidisplay mellem instrumenterne på udstyrslisten.
Fik jeg nævnt brændstofforbruget? Turbo­motoren er angivet til 15,6 km/l mod 2,0’erens 12,7 km/l. En ubetinget anbefaling herfra.

Kilde: BM240

Skriv en kommentar

Ford Mondeo 1,6 Ecoboost St.car Titanium

Motor
R4, 1.596 cm3, 16V, turbo

Ydelse
160 hk ved 6.300 o/min

240 Nm ved 1.600 o/min

Topfart
210 km/t

0-100 km/t
9,6 sek.

Forbrug EU-miks
14,7 km/l

Pris
422.250 kr.

 

Mest læste

Læsernes Gumball 3000-billeder
Gallerier 26. maj 2015

Har du skudt nogle af bilerne fra årets Gumball 3000-karavane? Send dem til os på facebook.com/bilmagasinet - så lægger vi dem på sitet, så alle kan nyde dem.

Kommentarer

Konkurrence

Seneste

Video

  • Hurtig reaktion redder Mustang

    Video 25. maj 2015

    Kommer du bag rattet af den nye Mustang med V8-motor og splinternye bagdæk - i regnvejr - er det en fordel med hurtige reaktioner


Abonnér på BIL MAGASINET nu! Se alle tilbud