Opel Astra 2,0 CDTI

Skrevet 23. feb 2012 af Mikkel Thomsager. Foto: bilmagasinet.dk

Jeg er stor fan af Opels nye designsprog. Corsa, Astra og Insignia er flotte biler med muskuløst design, som har en unik kombination af moderne tidløshed, som det er få biler forundt.

Men når det kommer til stykket, står de nye Opel-modeller lige knap distancen mod de bedste konkurrenter. Astra har god førerergonomi, kabinedesign og finish den er ikke så sjov at køre som Alfa Giulietta og VW Golf.

Og så er der motorerne. Der er et stort udvalg, men de fungerer meget forskelligt i bilen, og ingen af dieselmotorerne er førstevalg. Det gælder iær topversionen med 2,0-liters turbodiesel, 160 hk og automatgear. Løsningen lyder besnærende, men i praksis er den anmassende og støjende med en ucharmerende motorgang. Den larmer meget ved bykørsel, og acceleration afføder en højlydt, karakteristisk dieselhakken, som ikke er særligt charmerende.

Skriv en kommentar

Motor
R4, 1.956 cm3, 16V, turbodiesel

Ydelse
160 hk ved 4.000 o/min
380 Nm ved 1.750 o/min

Topfart
209 km/t 

0-100 km/t
9,2 sek.

Forbrug EU-miks
17,2 km/l

Årlige afgift
4.500 kr.

Mål (L/B/H)
442/181/151 cm

Vægt/last/påhæng
1.635/430/1.500 kg

Bagagerum
370-1.235 liter

Dæk
25/45R17V

Reservedelsprisindeks
133

Privatleasing
udb./md.20.000/5.213 kr.
3 år/45.000 km, Easyfleet

Pris
354.800 kr.

Kommentarer

Konkurrence

Fra os til dig

Danmarks sjoveste app

Mest læste


Abonnér på BIL MAGASINET nu! Se alle tilbud