Toyota Avensis 2,0 D-4D T2 st.car

Skrevet 21. feb 2012 af Mikkel Thomsager. Foto: A. Hansen

Får let ansigtsløftning, lidt ny teknik og endnu lavere privatleasingpriser

Se mere om: avensis, toyota

Se flere artikler, videoer, tests og alle modeller i vores Toyota univers.

Toyota

Se godt på fronten: Johhh, den er god nok, der er sket noget. Det er den nye, let reviderede Toyota Avensis. Det er næsten symptomatisk for bilen, at ansigtsløftet er så forsigtigt, at der næppe er brugt botox. Faceliftet er så undseeligt, at du knap lægger mærke til det. Men netop det er et kvalitetsstempel i denne ombæring.

Da tredje generation af Toyota Avensis blev præsenteret i 2009, maste den sig ind i den store mellemklasses overfyldte felt af konkurrenter fra alle de store bilproducenter med en almindelig god bil. Det var som om, alt ved Avensis var lavet ud fra en gennemsnitsbetragtning. Inklusiv designet: Det var ikke skidt, men heller rigtig godt og i hvert fald ikke opsigtsvækkende.

Gedigent design har dog ofte en fordel frem for det opsigtsvækkende: Det holder længere og vinder med tiden, og det er tilfældet med Toyota Avensis. Det forklarer og retfærdiggør den forsigtige fremfærd i forbindelse med faceliftet. Avensis-designet rummer stadig en tidløs omend underspillet elegance, som stadig ikke vækker opsigt, men stadfæster Avensis som en moderne bil i tidløst design.

Forlygterne er blevet en anelse større, og der er kommet LED-lygtebånd som kørelys i toppen af forlygterne. Men du skal se den nye og den gamle model side om side for at spotte det.

Mest synlig i kabinen er Toyota’s nye multimedie-system Toyota Touch, som dog ikke er standard i basisudgaven. -Desuden har kabinen generelt fået et finish-løft med nye, flotte overflader, der yderligere understreger det indtryk af god kvalitet, som Avensis altid har udstrålet.

På tekniksiden er brændstoføkonomien optimeret en smule i alle benzin- og dieselmotorer. Den mest udbredte motorvariant, den lille 2,0 D-4D diesel-motor er dog markant forbedret fra 18,5 til 22,2 km/l, angiveligt takket være en ny type turbo.

Mere imponerende er det, at Toyota’s kampagneagtige priser er næsten uændrede. Fra billigste model, der starter ved 284.999 kr., til den mest udbredte model, 2,0 D-4D T2 Touch Stationcar, til 399.998 kr. Det gælder også for privat-leasingprisen på samme model, der fortsætter på imponerende 3.149 kr. pr. måned. Også i forhold til konkurrenterne er det en særdeles stærk pris.

Så hvis prisen har et ansigt, så ser den nye botox-løse Avensis særdeles godt ud.

 

Kilde: Bil Magasinet nr. 246 - klik på forsiden og få en forsmag på magasinet


Skriv en kommentar

Toyota Avensis 2,0 D-4D T2 st.car

Motor
R4, 1.998 cm3, 16V, turbodiesel

Ydelse
124 hk ved 3.600 o/min
310 Nm ved 1.600 o/min

0-100 km/t
10,0 sek.

Topfart
200 km/t

Forbrug EU-miks
22,2 km/l

Årlige afgifter
2.660 kr.

Mål L/B/H
477/181/148 cm

Vægt/last/påhæng
1.648/482/1.600 kg

Bagagerum
543-1.609 liter

Dæk
205/55R16V

Privatleasing 3 år/45.000 km
Udbetaling: 30.000 kr.
Ydelse: 3.149 kr.

Pris
399.998 kr.

Kommentarer

Fra os til dig

Lige nu på Penge.dk

Mest læste


Abonnér på BIL MAGASINET nu! Se alle tilbud